TERVUREN - In samenwerking met de gemeente organiseert de federale belastingdienst een zitdag op vrijdag 2 juni. Je krijgt er hulp bij het invullen van je belastingaangifte al kan dat enkel op afspraak.
Deze zitdag is voornamelijk voorzien voor personen die geen vereenvoudigde aangifte hebben. Heb je een vereenvoudigde aangifte en toch vragen? Bel dan naar 02 572 57 57. Je kan ook een telefonische afspraak krijgen, dan word je op dezelfde manier geholpen als op de zitdag maar via de telefoon. Bel naar 02 575 56 66, spreek een datum af met de belastingdienst en zij bellen jou op de afgesproken dag. Kan je zelf geen afspraak maken? Neem contact op met onze onthaalbalie en wij geven je gegevens door aan de belastingdienst. De zitdag vindt plaats in gemeentehuis De Zevenster (raadzaal), telkens van 9 tot 12 uur en van 13 tot 15 uur op vrijdag 2 juni. Je hoeft niet te wachten op de ontvangst van de bruine enveloppe om langs te gaan, de belastingdienst heeft de nodige informatie.
Afspraak maken
Dat kan online via belastingen.tervuren.be (bij voorkeur) of telefonisch: 02 766 52 10 of aan het loket tijdens de openingsuren van de snelbalie, maandag 13.30-19 uur, dinsdag en donderdag 9-12 en 13.30-16 uur, woensdag en vrijdag 8.30-12 en 13.30-16 uur en zaterdag van 9.30 tot 13 uur. Opgelet, je moet per aangifte een nieuwe afspraak maken. Dus: 1 aangifte = 1 afspraak, 2 aangiftes = 2 afspraken. Vul ook steeds de gegevens in van de persoon voor wie de afspraak bedoeld is.
Wat mee te nemen
identiteitskaart
voor gehuwden volstaat één van beide identiteitskaarten. Doe je nog andere aangiftes, bijvoorbeeld voor kinderen of familieleden? Breng dan ook hun identiteitskaart mee.
inkomstenfiches (lonen, werkloosheidsuitkering, … )
aanslagbiljet van vorig jaar
aanslagbiljet van de onroerende voorheffing
attesten en betalingsbewijzen (hypothecaire lening, levensverzekering, giften, pensioensparen, uitgaven kinderopvang, onderhoudsgeld, dienstencheques, …)
Comments