top of page

Eindejaarscampagne 'Hier is ’t te doen!' promoot lokale handel



VLAAMS-BRABANT - De provincie Vlaams-Brabant organiseert van 15 december tot 15 januari haar eindejaarscampagne ‘Hier is ’t te doen!’ ​ Met deze campagne ondersteunt ze gemeenten die hun lokale handel promoten. 21 gemeenten doen mee.

'De eindejaarsperiode is voor vele lokale handelaars een topperiode', zegt Ann Schevenels, gedeputeerde voor economie. 'We bieden gemeenten een standaardpakket of extra financiële middelen aan om in deze periode de lokale handel extra te promoten'. 21 gemeenten gingen in op dit aanbod. Het gaat om Aarschot, Asse, Diest, Dilbeek, Galmaarden, Glabbeek, Haacht, Halle, Herent, Kampenhout, Kortenberg, Lubbeek, Machelen, Meise, Overijse, Opwijk, Pepingen, Steenokkerzeel, Roosdaal, Rotselaar, Wemmel en Zaventem.


Creatief ondernemerschap

Via een promotiecampagne worden de inwoners van de deelnemende gemeenten opgeroepen om lokaal te kopen. Bij de lokale handelaars kunnen ze bij aankoop van producten invulbonnetjes krijgen waarmee ze prijzen kunnen winnen. De deelnemende handelaars zijn zichtbaar via de poster met de slogan ‘Hier is ’t te doen’ in hun etalage. Deelnemers kunnen ook digitaal meedoen door de QR code bij deze handelaars te scannen. 'Vlaams-Brabant en Diest tellen ontzettend veel creatieve ondernemers die allen uniek zijn. Na corona volgde een energie- en inflatiecrisis. Toch blijven onze ondernemers doorgaan. Met deze eindejaarsactie wordt creatief ondernemerschap volop in de verf gezet', bevestigt Maurits Vande Reyde, schepen van lokale economie in Diest.


FOTO BOVEN : Gedeputeerde Schevenels en schepen Vande Reyde trapten op 12 december de eindejaarsactie 'Hier is 't te doen' af in Diest


11 weergaven0 opmerkingen
bottom of page